با دقت و حوصله بازار سنجی کنید. قبل از عرضه محصول یا خدماتتان به بازار، مطمئن شوید که مردم آن را خواهند خرید. سود حاصل از بازارسنجی دقیق، ده ها برابر سودی خواهد بود که با انجام ندادن بازارسنجی و صرفه جویی در زمان و پول به دست خواهید آورد. اگر قصد دارید در زمینه محصول یا خدماتی به فعالیت اقتصادی بپردازید، ابتدا تمام جزئیات مربوط به محصول یا خدمات مورد نظر را پیدا کنید. با آن مثل یک پروژه تحقیقاتی برخورد کنید. مجلات تخصصی تجارت، مقاله ها و مطالب مربوط به فرصت اقتصادی، صنعت و حرفه ی مورد نظر را مطالعه کنید. در اینترنت به دنبال ریزترین اطلاعاتی بگردید که ممکن است پیدا کنید. کسانی را که در زمینه شغلی شما فعالیت می کنند را پیدا کنید، و با آن ها در مورد محصول یا خدماتتان گفتگو و مشورت کنید. در اکثر موارد، این افراد نظرهای بسیار خوبی در مورد میزان کارآمدی و موفقیت ایده هایتان به شما می دهند. همینطور ممکن است با این کار، در مورد چگونگی کسب مهارت های لازم برای پیشرفت در زمینه کاریتان، راهنمایی های خوبی بگیرید.