همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

فهرست

به گزارش خبرآنلاین، این مراسم جمعه 19 آبان در خانه اندیشمندان علوم انسانی و با حضور اهالی فرهنگ و نویسندگان برگزار شد.


 اولین سخنران این مراسم رضا امیرخانی نویسنده بود که طی سخنان کوتاهی اظهار کرد: «عرصه داستان کوتاه ما اگر در یک عرصه بسته بچرخد و ما تنها خواننده داستان‌های خودمان باشیم و بخواهیم مثل همان‌ها هم بنویسیم، در این چرخه بسته باقی می‌مانیم.»


سپس از حامیان معنوی جشنواره؛ نشرهای مروارید، ‌ سبزان‌، آگه‌، بیدگل‌، گسترش، ‌ هیرمند، روزنه و نشریه فرهنگی هنری بخارا با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد. 

در بخش بعدی هیئت داوران جشنواره شامل امیرعلی نجومیان‌، بلقیس سلیمانی‌، محمدحسن شهسواری، ‌فرشته نوبخت و سینا دادخواه مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

علی دهباشی مدیرمسئول نشریه بخارا در سخنانی درباره شروع داستان‌نویسی فارسی گفت: «حدود 91 سال پیش در سال 1921 میلادی جمعی از نویسندگان ایرانی که در برلین زندگی می‌کردند، کمیته‌ای را به نام ملیون تشکیل دادند که علیه سیاست‌های روس و انگلیس مبارزه می‌کردند و در این جمع محمدعلی جما‌لزاده کوچک‌ترین و ناشناخته‌ترین آن‌ها بود. این جمع در هر چهارشنبه دور هم جمع می‌شدند و مطلبی را می‌خواندند‌. جمالزاده در یکی از چهارشنبه‌ها نخستین داستان کوتاه فارسی را خواند که بسیار مورد توجه آن جمع قرار گرفت.»

در بخش دیگری از این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد. سروش چیت‌ساز، شیدا غلامرضاکاشی‌ و آزاده دستمالچی به ترتیب اول تا سوم شدند و از پویا رئیسی به عنوان نویسنده داستان منتخب خلاق ‌ تقدیر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.