در این پست یک روش تدریس به نام «تدریس بر اساس واژه پژوهی» و نیز یک پاورپویینت برای شناخت «اهداف آموزش عربی در ایران» تقدیم می گردد که این پاورپویینت از کارهای استاد تقوایی است و در همایش اصفهان از آن استفاده شد و با اجازه از ایشان آن را در اینجا می آورم.
دومین سالی است که کتاب عربی جدید تدریس می شود ولی هنوز گاه بحث بر سر این است که چگونه افعال را تدریس کنیم؟ آیا به حروف مضارعه اشاره کنیم؟ آیا نیاز هست که به ضماِر مرفوعی فقط به عنوان علائم فعل اشاره کنیم و آنها را آموزش دهیم؟ آیا می توانیم افعال را بر روی دست آموزش دهیم؟ آیا می توانیم همه افعال را بر روی یک لوح بنویسیم و از دانش آموزان بخواهیم که آن را حفظ کنند؟ آیا می توانیم با شعرهایی موزون و ابتکاری ، فعل ها را آموزش دهیم؟ آیا آیا آیا؟؟؟ همه این ها به فراموشی یک اصل مهم در کتب جدیدالتألیف بر می گردد و آن اصل این است: «هدف ، شناخت است ، ساخت نیست» ادامه مطلب یا همین جا را کلیک کنید.