همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

کودتای نفتی آمریکا و عربستان سعودی/ آشفتگی بازار، نتیجه نفت 50 دلاری

پایگاه تحلیلی "کانترپانچ" در مقاله‌ای به قلم "مایک ویتنی" می‌نویسد: در ماه سپتامبر، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با ملک عبدالله عربستان، به توافقی دست پیدا کرد که براساس آن سعودی‌ها موافقت کردند تا نفت خام خود را به قیمتی کمتر از قیمت رایج بازار به فروش برسانند. پس تعجبی ندارد که قیمت نفت خام، با توجه به هرج مرج به وجود آمده در عراق و سوریه ـــ توسط داعش ـــ باید به طور طبیعی افزایش پیدا کند، اما سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. 

 
*** توطئه آمریکا و عربستان سعودی، قیمت نفت را ــ در مقایسه با بیشترین میزان آن در ماه ژوئن ــ تقریبا به نصف کاهش داده است
مقامات آمریکایی برای تشدید جنگ اقتصادی خود علیه موسکو و همین طور پیشبرد برنامه «محور آسیا»، کشور خود را در معرض یک بحران مالی دیگر قرار دادند.
واشنگتن سعودی‌ها را متقاعد کرده است که بازار را با نفت خود اشباع کنند تا بدین ترتیب قیمت‌ها کاهش پیدا کرده، اقتصاد روسیه آسیب ببیند و مقاومت موسکو در برابر محاصره بیشتر ناتو و توسعه پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر آسیای مرکزی کاهش پیدا کند. توطئه آمریکا و عربستان سعودی، قیمت نفت را ــ در مقایسه با بیشترین میزان آن در ماه ژوئن ــ تقریبا به نصف کاهش داده است. در ادامه، خلاصه کوتاهی از مقاله «اف ویلیامز انگدال» را با عنوان «معامله احمقانه و محرمانه عربستان سعودی و آمریکا در مورد سوریه» مرور می‌کنیم. در این مقاله می‌خوانیم:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.