همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

کاکا سیاه برخیز

کاکا سیاه برخیز

 

از هنگامیکه سفیدپوستان اسپانیایی و انگلیسی ،هلندی ،آلمانی پا به سرزمین جدید نهادند ، مسئله برده داری و سپس تبعیض نژادی در آمریکا آغاز شد .

گویا ایجاد سرزمین جدید یا آمریکا خود سرآغاز پیدایش ظلم و بیدادگری است . نگاهی گذرت به تاریخ هجوم سفیدان اروپایی به آمریکا و تصاحب سرزمین سرخپوستان با جنگ و تطمیع یا اجبار و فریب نشان میدهد که بنای آمریکا بر ظلم و ستم و زور و قتل قرارگرفته است .

که هنوز بعد از صدها سال همچنان ادامه دارد . قوانینی که در طی قرون برپایی آمریکا بعنوان برابری سفید وسیاه تصویب شده ، احتمالا َ برای عوام فریبی یا خلاصی از انتقادات روزمره آزاد اندیشان بوده است ، چراکه در جامعه امروزی آمریکا هنوز سیاهان و سرخپوستان شهروندان درجه چندم محسوب میشوند که در رویداد های اخیر در فرگوسن یا نیویورک با قتل چند سیاه و تبرئه پلیس قاتل نمود بیشتری داشت .

راه افتادن جنبش های مردمی متشکل از رنگین پوستان و سفیدهای آزاد اندیش {{ مانند جنبش نمیتوانم نفس بکشم }} در شهرهای این کشور نشان دهنده این نکته است که هنوز سیاهان تا رسیدن به حق انسانی خودمسیری دشوار در پیش رو دارند که با اعتراضات کوتاه مدت و محدود راه به جایی نخواهند برد .

سردمداران کاخ سفید که ادعای حمایت از حقوق بشر سرمیدهند و در امور سایر بلاد دخالت میکنند ، چگونه است که از حقوق اولیه و انسانی رنگین پوستان کشور خویش دفاع نمیکنند . آیا قضات آمریکایی اگر سفید پوستی توسط  یک سیاه کشته شود سیاه را نیز تبرئه میکنند .

کاخ سفیدیان ، چگونه است در برابر افشای شکنجه زندانیان گوانتانامو موضع جدی نمیگیرند .آیا حقوق کذایی بشر فقط در کشورهای مخالف باید پیگیری شود .

چگونه است یک اسراییلی یا یک شهرک نشسن غاصب کشته شود فراخوان بین المللی محکومیت سر میدهند ولی هنگامیکه هزارن نفر در غزه به خاک و خون کشیده میشوند ، سکوت مرگی حامیان حقوق بشر را فرا میگیرد .

بیایید وجدان خویش را در کفه ترازو قوانین خود قراردهید و بینید چقدر بیراهه رفته اید .

سیاهان آمریکا باید موج حق طلبی خود را به سراسر ایالات متحده گسترش دهند و جنبش مبارزه با تیعیض نژادی را فراگیرتر و مسمم تر و منسجم تر برگزار کنند .

بیایید برای همیشه به این بی عدلتی نژادی پایان دهید

بیایید خود را از قید و بند اسارات قرون نجات دهید.

بیایید بند اسارت خویش را از مجسمه آزادی دورغین بستانید .

بیایید نگذارید فرزندانتان چون شما اسیر بی عدالتی باشند .

رها شو سیاه و زنجیر بگسل

که سرزمین آمریکا را توساخته ای با دستهای پینه بسته آباء و اجدادت ، با پاهای تاول زده پدرانت و مادران زجر کشیده ات .

آمریکا سرزمین توست تو آنجا را ساخته ای ، پس بگیرش

چون فلسطینیان با سنگ و اگر نشد با سلاح حقت را بگیر از دجال

و بدان کاکا سیاه ، روزی اِمریکا از آن تو خواهد شد

ترا چون نلسون ماندلا دوست دارم و دستان مبارزه ت را میبوسم و میفشرم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.