همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

مزایا و معایب ساختمان های فلزی

1-    اجرای این نوع ساختمان ها خیلی سریع پیشرفت می نماید ، ودر صورتی که برای ساختن ساختمان های بتونی یا آ جری زمان بیشتری لازم است .
۲-    ستون ها و قطعات بار بر ساختمان های فلزی فضای کمتری را اشغال می نمایند و این خود با عث بوجود آمدن سطح مفید زیادتر در ساختمان های فلزی می گردد در صورتی که برای ساختمان های بتونی مرتفع ناچار به ایجاد ستونها و دیوار های قطور می باشیم .
۳-    ساخت قطعات ساختمان های فلزی در خارج از محوطه کارگاه(مثلا در کارخانه های فلز کاری) ممکن بوده و این خود از لحاظ دقت کار وکیفیت بهتر قطعات و همچنین از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشد .
۴-    ساختن ساختمان های فلزی (البته در قسمت فلز کاری) کمتر تابع آب وهوا و عوامل جوی میباشد در صورتی که ادامه کار ساختمان های بتونی در هوای زیر صفر ممکن نیست ، بعضی از آیین نامه ها جوش کاری و چکش کاریرا در هوای خیلی سرد اجازه نمی دهند.
۵-    امکان تقویت ساختمان بعد از اتمام کار و بالاخره نزدیک بودن فرضیات با عمل در ساختمان های فلزی از مزایای آن میباشد زیرا بعضی از فرضیاتی که در ساختمان های بتونی می کنیم به سختی با عمل وفق می دهد از جمله همگن بودن بتون و فولاد و مساوی بودن تنش وکرنش این دو ماده که عملاً این دو ماده همگن نیستند ولی در ساختمان های فلزی چون از یک ماده استفاده می نماییم (فولاد) فرضیات به عمل نزدیکتر است .
اینها از مزایای سا ختمان های فلزی است ودر عوض این نوع ساختمان ها در مقابل آتش سوزی بسیار ضعیف بوده و با کوچکترین حریقی که در کنار ستون ها ایجاد شود فوری فولاد گداخته شده ودر مقابل بار وارده کمانش نموده و به سرعت ممانهای موجود در قطعات افزایش یافته و ساختمان خراب می شود ،به همین علت است که در بعضی کشور ها سازندگان ساختمانهای فلزی مجبور هستند برای ساختمان های خود پله های بتونی ایجاد نمایند تا در موقع آتش سوزی ساکنان ساختمان بتوانند خود را نجات دهند .

به ادامه مطلب بروید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.