همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

ارجمند: برج میلاد باز میزبان کنسرت‌های پاپ می‌شود / آمار دفتر موسیقی از رشد برپایی کن

پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رشد 4 و 5 برابری کنسرت‌های سنتی و کلاسیک خبر داد.تک دختر
سرویس موسیقی هنرآنتکدختر: نشست خبری نخستین جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز، امروز یکشنبه 7 دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام قطبی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رامین کاویان دبیر جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.
در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام قطبی با اشاره به سابقه موسیقی در اصفهان گفت: موسیقی دارای سابقه‌ای کهن در این شهر است و افتخار می‌کنیم این تبار و ریشه امتداد یافته و همچنان زنده است. امیدواریم این جشنواره نیز بتواند گامی در جهت احیا و تقویت موسیقی سنتی در کشور داشته باشد.
قطبی در تشریح اهداف این جشنواره گفت: ایجاد رقابت سازنده بین اهالی موسیقی در جهت رشد موسیقی سنتی، افزایش حوزه تاثیرگذاری موسیقی در هنرهای هم طراز مانند سینما، تئاتر، انیمیشن و.. کسب جایگاه و برندی در سطح جهانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیرکل ارشاد اصفهان افزود: جایگاه پژوهش در موسیقی باید ارتقا یافته و به جایگاهی که استحقاقش را دارد برسد.
در ادامه نشست پیروز ارجمند طی سخنانی پیرامون جشنواره گفت: دو دلیل برای اهمیت برگزاری این جشنواره وجود دارد اول تبرک نام این جشنواره به نام استاد جلیل شهناز و دوم برگزاری این جشنواره در موزه شهر اصفهان.
مدیر دفتر موسیقی ارشاد افزود: رشد متوازن موسیقی در سطح کشور از اهداف دفتر موسیقی بوده و این جشنواره می‌تواند بخشی از این اهداف را میسر سازد.
رامین کاویان دبیر جشنواره نیز طی سخنانی گفت: 318 گروه در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند که 245 نوازنده در بخش تک نوازی، 52 گروه در بخش گروه‌نوازی و 16 اثر آهنگسازی در بخش موسیقی حماسی و 5 مقاله در بخش پژوهشی را شامل می‌شود.
وی با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی این جشنواره به علاقه‌مندان گفت: توزیع 2 هزار نسخه مکتوب فراخوان، بارگذاری نسخه الکترونیکی فراخوان در سایت‌های جشنواره و  موسسه نوای مهر، ارسال پیامک به شرکت‌کنندگان دوره‌های گذشته جشنواره‌های موسیقی از شیوه‌های اطلاع‌رسانی این جشنواره بود.
کاویان با اشاره به هیات داوران بخش‌های مختف افزود: فریدون شهبازیان، علی اصغر شاه‌زیدی و دکتر فاطمی در بخش گروه‌نوازی، استاد هوشنگ ظریف و استاد رضایی‌نژاد در بخش تکنوازی، دکتر پیروز ارجمند و دکتر فاطمی در حوزه آهنگسازی و فریدون شهبازیان و دکتر ارجمند نیز در بخش مقاله‌نویسی به عنوان هیات داوران بخش‌های مختلف جشنواره حضور دارند.
وی در ادامه صحبت‌هایش به سه کارگاه آموزشی در بخش جنبی جشنواره اشاره کرد و گفت: سه کارگاه آموزشی با حضور اساتید به نام در بخش سبک‌های نی نوازی معاصر و مکتب آوازی اصفهان نیز برگزار خواهد شد.
پیروز ارجمند نیز در پایان نشست به رویکردهای جدیددفتر موسیقی در سال آینده اشاره کرد و گفت: قرار است تا از سال آینده کنسرت‌های موسیقی به صورت گردشی برگزار شود و دستمزدهای خوانندگان و شرکت‌ها نیز با توجه به سالن و شهرهای مختلف ار متغیر نماییم تا همه اقشار جامعه بتوانند در این کنسرت‌ها شرکت کنند.
ارجمند همچنین افزود: از سال گذشته تا به امروز در بخش اجرای سنتی 4 برابر و در بخش موسیقی کلاسیک رشد 5 برابری وجود داشته است و بزودی در برج میلاد هم به مانند سال‌های گذشته اجرای پاپ خواهیم داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.