همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

نوستالژی مرکز شهر اهواز

نوستالژی مرکز شهر اهواز

     لازم است قبل از هر گونه توصیف عرض نمایم هدف از ارائه این مطالب سیاه نمایی شهر اهواز یا زیر سوال بردن مسئولین ذیربط نیست بلکه ذکر واقعیت هایی است که برای درک بهتر وضعیت موجود در مرکز شهر اهواز باید بدان ها توجه ویژه ای داشت.

    شهرداری اهواز در سال 92 با اعمال هزینه های سنگین اقدام به همسان سازی پیاده روهای مرکز شهر نمود که البته اقدام لازم و پسندیده ای بود اما با گذشت کمتر از یکسال شما بعنوان یک شهروند غیر متخصص در خصوص دوام و کیفیت آنها چه نظری دارید؟ نیاز به گفتن نیست فقط لازم است دفعه بعد که به مرکز شهر گذرتان می خورد نگاهی دقیق تر بی اندازید ؟ چرا اکثر کفپوشهای گران قیمت بکار رفته در معابر خیابان های سلملن فارسی، شریعتی و آزادگان شکسته شده اند ؟ جدیداً در اقدامی عجیب از جانب شهرداری در خیابان سلمان فارسی غربی مقابل پاساژ کارون محل هایی از پیاده رو که کف پوشها تخریب شده اند بجای ترمیم محل ها را آسفالت نموده اند که جای تعجب فراوان دارد؟رویت کفپوش های نصب شده در معبر خیابان سلمان فارسی و نشست های آنها با خودتان ، قبلا در نوشتاری عرض شد مقوله کفپوشگزاری در معابر سواره رو با پیاده روها فرق دارد و انجام این کار ادوات و ماشین آلات خود را می طلبد که متاسفانه توجهی نشد.

     از کیفیت پیاده روها و سواره روها بگذریم، نیم نگاهی به وضعیت دست فروشان در خیابان های اصلی و فرعی مرکز شهر بی اندازید خصوصاً روزهای شنبه و چهار شنبه که بدلایل مختلف شلوغ ترین روزهای هفته محصوب می گردند انواع محصولات جمادی ، نباتی و خوراکی اعم از بهداشتی و غیر بهداشتی در این محل توسط افراد گوناگون در حال عرضه می باشند، بطور مثال در خیابانی که پر از گرد و غبار است در حال طبخ بامیه یا فروش انواع ترشیجات و لواشک در گاری های سیار می باشند.

     تجمع انواع مسافر کش های عمومی و خصوصی در ابتدای خیابان آزادگان- سلمان فارسی و تجمع دیگر خودورها در خیابان شریعتی(حدفاصل چهار راه سلمان فارسی تا چهار راه خیابان امام خمینی) ، حوالی میدان شهداء ، جنب پایانه آزادگان و ایستگاههای اتوبوس اشغال شده توسط خودروهای شخصی و توقف اتوبوس ها در محل های غیر ایستگاه از نکات همه روزه مرکز شهر اهواز است.

     تراکم مراکز درمانی و داروخانه ها و مطب های پزشکان که همه روزه افراد زیادی را به اجبار از نقاط مختلف استان به این مرکز می کشاند و باعث می گردد بدلیل نبود پارکینگ خیابان های فرعی دارای ازدحام کلافه کننده ای باشند، معلوم نیست کدام نهاد باید به این وضعیت اسفبار رسیدگی نماید و در نهایت ساماندهی توزیع مناسب مطب ها را انجام دهد. جالب این است در حوالی خیابان های خوانساری ،موسوی و کتانباف که همه روزه تراکم های بالای ترددهای بهداشتی و درمانی انجام گیرد و مراجعین -  اغلب بیمار می باشند-  مدت های طولانی در پیاده رو ها می مانند گاهاً  آب فاضلاب در مسیر ها جاری و سرریز شده است .

    از دیگر ناهنجاری های بصری می توان به وضعیت غیر متعارف تابلوهای تبلیغاتی و رنگ های نامناسب آنها همچنین به نمای نازیبای تعدادی از ساختمان ها اشاره نمود که برنامه ریزان شهرسازی و زیباسازی باید در این زمینه جوابگو باشند که تا کنون چه اقدامات موثری برای ساماندهی آنها انجام شده است.

     نظافت معابر و پیاده روها و چیدمان سطل های زباله و نحوه جمع آوری آنها جای سوال های گوناگون دارد البته بر نقش آموزش شهروندی و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید فراوان می گردد، بنظر می رسد در این زمینه کارهای بزرگی باید صورت گیرد زیرا مقوله پسماند ها و نحوه جمع آوری و رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان مشکل بزرگ و بزرگ کل شهر اهواز است .

    شهر اهواز مرکز استان بزرگ خوزستان و قطعاً مرکز شهر آینه تمام نمای کل شهر و استان خواهد بود، همه روزه افراد زیادی فازغ از سمت های گوناگون از شهر های کوچک و بزرگ کشور بدلیل صنعتی بودن و وجود پروژه های بزرگ ملی وارد این شهر می شوند و بدلیل اهمیت موضوع نمی توان از کنار نقاط ضعف شهر براحتی عبور نمود.خدا وکیل اگر مسئولین حوزه مدیریت شهری کلاه خود را قاضی نمایند و مانند شهروندان عادی در ساعت هایی از روز در معابر مرکز شهر تفریح کنان با نگلاه کنکاشانه تردد نمایند چه قضاوتی خواهند داشت. ای کاش روزی در رسانه های ما بطور علنی و بی پرده چنین بحث هایی مطرح شود.

 

من ا... التوفیق

نوید قائدی

93.10.10

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.