همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

فصول دوم پایان نامه آماده تدوین استراتژی های رقابتی برای یک شرکت

نام انگلیسی

مناسب استفاده در فصل دوم پایان نامه و یا ادبیات تحقیق پژوهش ها

چکیده فارسی

رشد روز افزون صنایع مختلف در تمامی دنیا، جهانی شدن و باز شدن مرز های کشورها به روی کالا ها و خدمات خارجی، ظهور رقبای قدرتمند، خارج شدن بازار از حالت تقاضا محوری بر عرضه محوری و افزایش گزینه های قابل انتخاب برای مشتریان باعث گردیده تا تمامی فعالین بخش های مختلف صنعت و خدمات به رویکردهای بازاریابی با توجه بیشتری بیندیشند و در طراحی روش حرکت سازمان به سوی اهداف و چشم اندازهای خود توجه بیشتری به مسئله بازاریابی داشته و استراتژی های خود را بر مبنای یافته ها و تحقیقات بازاریابی بنا نهاده و در جهت حفظ بازارهای فعلی و مشتریان موجود و همچنین دستیابی به بازارهای جدید نگاه کلان و استراتژیکی داشته باشند.

 بدون شک امروزه، بکارگیری اصول مدیریت بازاریابی در صنعت یکی از ضروریات برای بقا و موفقیت محسوب می گردد و در مورد شرکت هایی که محصولات تولیدی آنها دارای کاربردهای خاصی بوده و طیف خاصی از مشتریان مخصوص به خود را دارا می باشد نیز این مسئله اهمیت ویژه ای خواهد داشت.  لذا در این راه کسب دیدگاه درست و دقیق از فرایند و در پی آن شناخت صحیح از صنعت و خصوصیات ویژه آن لازم است.( محب علی ، فرهنگی 1375)

 شرکت ها باید دریابند که بازار هدف چه تعریفی از ارزش دارد و محصولی را با حداکثر ارزش مورد انتظار ارائه دهند و این نیازمند نظارت دائم و مستمر بر محیط تجارت و تغییرات نیازها و خواسته های مشتریان نهایی می باشد. این نظارت مستمر توانایی برخورد تعاملی با بازار(پیشرو بودن در بازار) و امکان در پیش گرفتن بهترین استراتژی ها را در محیطی که به سرعت درحال تغییر است و امکان خلق محصولات برتر همراه با ایجاد تمایز نسبت به رقبا را فراهم می آورد.  شرکت های موفق دریافته اند که تمرکز بر مشتری برای عملکرد موفق ضروری است. حقیقتاً مشتریان امروز بسیار پیچیده تر و آگاه تر از 10 یا 15 سال پیش هستند. آنان خدمات برتر و محصولات کارا و مورد اعتماد را خواستارند، که این دو دارای تفاوت ظریفی می باشند. به این دلیل است که مفاهیمی چون زنجیره ارزش و شایستگی های کلیدی تا این اندازه اهمیت می یابند.

  یک شرکت تولیدی یا خدماتی در ابتدا می باید جایگاهی را که قصد دارد بین خواسته های گوناگون مشتریان داشته باشد، بیابد و آنگاه سازمان توانمندی بر پایه محیط موجود بنا نهاده و هر فعالیتی که به نوعی دوباره کاری محسوب شده و یا هزینه زا و غیر ارزش افزاست، حذف نماید. شناخت مشتریان اصلی و کلیدی یک شرکت می تواند نقش بسیار مهمی در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های آن داشته باشد.تجزیه و تحلیل بازار تشریح جزئیات، حقایق موجود و آمارها در باره محیطى است که تشکیلات در آن عمل خواهد کرد. اندازه بازار و قسمتهاى گوناگون آن مى بایستى ترسیم شوند. رشته تمایلات و سلیقه هاى انسانى به شناسایى بازارهاى آتى و واقعى کمک مى نماید . شرکتهایى که داراى تولیدات جانشین و رقابتى هستند بایستى بدقت مورد تجزیه و تحلیلى قرار گیرند . در بسیارى موارد براى انجام پژوهش در بازار از روش مصاحبه با مشتریان آتى استفاده مى شود. به منظور درک عکس العمل آنان در باره محصول مى توان از تلفن یا مصاحبه حضورى استفاده کرد. معمولا  انجام این کار هزینه بر بوده و نیاز به سطح بالایى از ارایه نظریات فنى دارد. پژوهش در بازار در مبداء براى توسعه یک طرح بازاریابى خوب الزامى نیست.اشاره به این نکته حائز اهمیت است که در فرایند انجام این تحقیقات براى یک طرح تجارى مکررا “ به شرکتهایى با تولیدات و یا خدمات مشابه برمى خوریم . معمولا“ شرکتهاى موفق و یا ناموفق در اتخاذ تصمیم براى یک کار تجارى کمک موثرى هستند و همین تجربه موجب کاهش هزینه ها در توسعه طرح تجارى مى گردد.

 

تجزیه و تحلیل بازاریابى طبیعتا“ مى بایستى به طرحى براى فروش محصولات طرح منجر شود. طرح بازاریابى، موقعیت فروش در هر بخش از بازار را شناسایى مى کند . جزئیات بازاریابى ، آگهى هاى تبلیغاتى و استراتژیهاى فروش مسلما “ منتج به فروش مطلوب و گرفتن سهمى مناسب از بازار مى گردد . در طرح بازاریابى کانالهاى توزیع و روشهاى قرار دادن و یا خارج کردن محصول درآنها مى بایستى بطور شفاف ارائه شودتجزیه و تحلیل بازار  در حوزه های زیر اقدام به شناسایی و تحلیل موقعیتهای فرا روی سازمان ها می نماید

چکیده لاتین

این فایل پایان نامه لاتین مدیریت نبوده و به عنوان یک فایل آماده ادبیات تحقیق و مناسب فصل دوم پایان نامه های مدیریت می باشد .

 

فایل به گونه ای طراحی شده است که اگر موضوع تحقیق و پژوهش شما در رابطه با موضوع فایل می باشد می توانید از فایل مذکور به راحتی در ادبیات تحقیق مقالات و یا پایان نامه های خود استفاده کنید  در فایل فهرست نویسی و منابع به صورت کامل ارایه شده است .شایان ذکر است این فایل پایان نامه نبوده و فقط ادبیات تحقیق موضوع پژوهش را پوشش خواهد داد .

 

توصیه می شود حتما قبل از خریداری فایل بخش رایگان را دانلود و فهرست موضوعی و منابع را مشاهده فرمایید .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.