اهداف رفتاری دانش: مسجد را به عنوان یک نهاد دینی توصیف می کند. فهمیدن: خلاصه ای از درس بیان می کند. به کار بستن: از فعالیت های متنوع در نسجد استفاده ی بهینه می کند. (حضور و شرکت در نهاد مسجد) ارتباط با خلق تجزیه و تحلیل: فعالیت هایی که در مسجد انجام می گیرد را از سایر فعالیت ها تفکیک می کند. ترکیب: با توجه به متن درس و سخنان معلم نتیجه می گیرد مسجد فقط محل برگزاری نماز نیست. ارزشیابی: درباره ی تاثیر مشارکت مردم و رونق و فعالیت مسجد قضاوت می کند. عاطفی: درک و فهم: فعالیت های مختلف در نسحد را نام می برد. پاسخ دادن:به سوالات مختلف در کلاس پاسخ مناسب می دهد. ارزش گزاری: در فعالیت های گروهی با علاقه و رغبت شرکت می کند. سازماندهی ارزش ها: برای بالا بردن سطح کیفی مسجد راهکار ارائه می دهد. روانی -
حرکتی: مشاهده و تقلید:متن درس را مانند معلم می خواند.
اجرای مستقل:
کلمات جدید درس را مشخص کرده با آن جمله سازی می کند.
دقت در عمل:
متن درس را با دقت گوش داده خود را به جای نقش ها می گذارد.
عادی شدن:
برای شرکت در فعالیت های مسجد اقدام می کند.