همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

همه چیز از همه جا

جدیدترین اخبار روز ، دانلود آهنگ جدید ، دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال ها ، دانلود عکس و مقاله ، دانلود نرم افزار

کتاب برگزیده IBBY برای کودکان با نیازهای ویژه معرفی شد

 

به گزارش لیزنا، فهرست کتاب های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه هر دو سال یکبار توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY باآثار ادبی برجسته از سرتاسر جهان منتشر می‌شود. این فهرست شامل آثاری در گروه‌های متفاوت در زمینه های زیر است: کتاب‌هایی که برای کودکان معلول تولید شده‌اند، آثاری که شخصیت‌های موجود در آن‌ها معلولیت و ناتوانی دارند، کتاب‌های پارچه‌ای و کتاب‌های تصویری که تمامی کودکان چه معلول و چه عادی بتوانند از آن‌ها لذت ببرند.

 

شورای کتاب کودک به عنوان شعب ملی IBBY کار انتخاب و معرفی آثار برتر تولید شده در ایران را به عهده دارد و هر دو سال یکبار آثاری متناسب با بخش‌های ذکر شده را برای داوری و حضور جهانی به این فهرست معرفی می‌کند.

 

در این دوره بنا بر تصمیم کمیته جوایز (آثار برای کودکان با نیازهای ویژه) شورای کتاب کودک، کتاب حسی لمسی «دکمه‌ها» ساخته زهرا فرمانی، کتاب «تو لک لکی یا دارکوب» و «چی‌چی، قاشق و قیچی» از آثار علی خدایی، کتاب «چه و چه و چه یک بچه» نوشته محمد هادی محمدی و کتاب «لالو» نوشتة یوسف قوجق برای داوری و انتخاب نهایی به IBBY معرفی شدند.

 

از این میان کتاب «تو لک لکی یا دارکوب» اثر زیبای علی خدایی به دلیل منحصر بفرد بودن و تاثیرگذاری ایده و تصاویر برای حضور در فهرست سال 2015 انتخاب شد.


گفتنی است این فهرست بصورت کاتالوگ در اختیار تمام شعبه‌های ملی در 77 کشور عضو دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان قرار میگیرد، اصل آثار نیز در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیاری شرکت داده می شوند و سپس در کتابخانه ملی کانادا / تورنتو «مرکز اسناد کتابهای کودکان و نوجوانان معلول» نگهداری می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.