سازمانهای کارآفرین دنیای تجارت آینده را در دست می گیرند، امروزه آفرینش یک محصول بدیع به معنای پیروزی در رقابت است ، بهمین دلیل باید ایده های نو به مایه حیات سازمان بدل شوند اما مگر می شود ایده های نو را در فرهنگ سنتی سازمانهای ما پرورش داد.
ایده های خوب در هر جایی که انسان متفکر ی باشد پدید می آیند اما اغلب این ایده ها با مانع مواجهه می شوند یا به درستی انجام نمی شود و یا مورد سو استفاده قرار می گیرند. در شرکتهای سنتی یک کارمند ایده اش را به مدیر ارشدش مطرح می کند و این مدیر با ارایه همان ایده ارتقا سطح می یابد و کارمند صاحب اندیشه یک تشویق خشک و خالی می گیرد و اجرای پروژه به مدیر مربوطه واگذار می شود .
افراد نخبه و خلاق و حتی نسل جدید به سازمانهایی انسانی پا می گذارند که از تلاشهایشان قدردانی شود، دیگر دنبال شغل های معمولی نیستند بلکه دنبال شغل های هدفمند هستند، و قطعا سازمانهای کارآفرین و نو آور دنیای تجارت آینده را در دست می گیرند.